Dječji vrtić žižula

PRIPREMA DJETETA ZA VRTIĆ

 

1

PRIPREMA DJETETA ZA VRTIĆ

Vrtić je mjesto puno igre i zabave kroz koju se potiče razvoj kompetencija nužnih za djetetovo snalaženje i aktivno sudjelovanje u društvenom životu.

Boravak u vrtiću djetetu pruža razvoj novih znanja i vještina koje utječu na skladan i potpun razvoj djetetove osobnosti.

 VRTIĆ JE IZVRSNA PRIPREMA ZA ŽIVOT JER DIJETE KROZ IGRU USVAJA VJEŠTINE KOJE SVI TREBAMO IMATIKAKO BISMO KORAČALI KROZ ŽIVOT SAMOUVJERENO, A TO UČENJE SE ODVIJA NA NAJBOLJI NAČIN - MEĐU VRŠNJACIMA.

 

 

ŠTO NAPRAVITI PRIJEPOLASKA U VRTIĆ?   

  • Privikavati dijete na roditeljeve povremene odlaske. (ostaviti dijete kod bake/rodbine na nekoliko sati; to će djetetu pomoći u shvaćanju da će se roditelj nakon odlaska vratiti)
  • Upoznati dijete s novom okolinom (prošetati uz vrtić, pogledati djecu koja se tamo igraju).
  • Poticati dijete na samostalnost u hranjenju, oblačenju, obavljanju higijenskih potreba.
  • Privikavati dijete na organizaciju dana kakva će biti u vrtiću (vrijeme obroka, odmora...).
  • Ne plašiti dijete vrtićem, već govoriti o vrtiću s veseljem i iščekivanjem.
  • Razgovarati s djetetom o tome što ga očekuje u vrtiću - ohrabriti dijete.

 

 

2

 

DULJINA PRILAGODBE NA VRTIĆ OVISI O:  

  • dobi djeteta - lakše se prilagođavaju starija djeca
  • dosadašnjim iskustvima odvajanja od roditelja
  • individualnim osobinama djeteta
  • načinu na koje je dijete pripremljeno za polazak u vrtić
  • redovitost dolaženja u vrtić tijekom perioda prilagodbe

DJECA POKAZUJU TENDENCIJU KOPIRANJA OSJEĆAJA RODITELJA. DIJETE KOJE OSJEĆA  RODITELJEVU NESIGURNOST TE NEPOVJERENJE I SAMO JE NESIGURNO I NEPOVJERLJIVO.

 

3

 

PRVIH DANA U VRTIĆU DJECA MOGU:

  • protestirati ostanku u vrtiću
  • burno reagirati na rastanku s roditeljima            
  • reakciju pokazati tek nakon nekoliko dana, kad shvate da u vrtić moraju svaki dan
  • kratko i nemirno ili uopće ne spavati
  • moguća je i regresija u ponašanju (vraćanje na ranije oblike ponašanja, npr. ponovno traži dudu,pelene...)

SVA OVA PONAŠANJA SU PROLAZNA I KAKO SE DIJETE PRIVIKAVA NA VRTIĆ ZAMJENJUJU IH AKTIVNO SUDJELOVANJE U ŽIVOTU GRUPE, IGRA I DOBRO RASPOLOŽENJE.

 

4

 

KAKO SE PONAŠATI KADA DIJETE KRENE U VRTIĆ?

Poželjno je prve dane dijete ostaviti kraće u

vrtiću te postupno produljivati vrijeme boravka.

Odmor u vrtiću je kritična faza i treba ga uključiti kada je dijete donekle prihvatilo novu situaciju.

Tijekom perioda prilagodbe ne uvoditi dodatne promjene u djetetovom načinu života (odvikavanje od dude,bočice, privikavanje na "tutu"...).

Jutarnji rastanak s djetetom treba biti kratak, topao i što vedriji.

Dugotrajno smirivanje djeteta u garderobi ili ponovno vraćanje samo zbunjuju dijete i otežavaju rastanak.

Roditelj treba definirati količinu vremena koje će dijete provesti bez njega, ali u terminima u kojima dijete to razumije (idem kupiti novine, na posao...).

Treba naglasiti potpunu vjerojatnost povratka (kada to obavim, vraća se po tebe...).

Nakon rastanka ne treba se zadržavati u vidokrugu djeteta (u hodniku, viriti u sobu...).

Važno je ostvariti dobar kontakt s odgojiteljem. Dijete će se osjećati sigurnije i smirenije ako vidi da njegovi roditelji s odgojiteljima razgovaraju ljubazno i s povjerenjem.

Roditelji trebaju biti strpljivi s djetetom,dopustiti mu da priča o događajima iz vrtića,o svojim osjećajima.

 

5

Dječji vrtić ŽIŽULA

Žaborička 3/E, 22020 Ražine

Tel: 022 333 193; mail:info @zizula.hr

 

www.zizula.hr

KONTAKT


  • TELEFON: 022 333 193
    FAKS: 022 333 766
    MAIL: info @zizula.hr

ADRESA


  • Žaborička 3/E, Ražine

  • 22000 Šibenik

UPRAVA


  • RAVNATELJICA: Zorana Ivić
    ZAMJENICA RAVNATELJICE:
  • Ivana Rudan




Copyright © 2011-2012. All Rights Reserved.
Icons by Artdesigner.lv